ما بين طرفة عين وانتفاضتها يغير الله من حال إلي حال
شوفوا
صدام حسين
هشام طلعت مصطفي
من منا يأمن مكر الله
ويا وراث مين يورثك
اوعي تقول خلاص ضحكت لانك أول ما هاتقولها هاتشوف هايحصلك ايه
هو احنا عايشين ليه
هايحصل ايه لما نموت
يا تري الراجل المتشرد المجنون الى شفته النهاردة قصة حياته ايه
مش ممكن يكون كان راجل محترم ومر بموقف صعب ولا حاجة
طب يا تري الناس الى فى دور المسنين وهما فى عمري كده كانوا يتخيلوا انهم يحصلهم كده
هو أنا ممكن يحصلي كده
يا تري مستخبي ايه
طب هو ليه قالوا لو علمتم الغيب لاخترتم الواقع
طب هو ليه ربنا حرم الانتحار .. اكيد نفسك تعرف الاجابة يا جمعة
هو احنا هانورد علي جنة بمناظرنا دي
طب هو ليه ربنا بيرزقنا بالرغم من اننا بنعصاه ... يبقي بيحبنا .. طب بنعمل معاه كده ليه
هو احنا هانعيش فى القبر ازاي .. أو يعني الوقت هايمر علينا ازاي
طب هي ايه سكرات الموت
خايف احب بنتي
أصل أبويا كان بيحبني قوي .. وأنا ماكنتش مقدر حبه وخوفه عليا كده
وانا بقيت أخاف علي نفسي، أصلي بقيت بحب بنتي زيادة عن اللزوم وبقيت أخاف عليها لاتنخبط ولا تقع مني وانا بلاعبها
ماكنتش بخاف كده علي عيال اخواتي
مش متخيل اليوم الى ممكن بنتي فيه تعدي الشارع أو تروح المدرسة لوحديها. . أو المُدرسة تضربها ولا تزعل مع زميلتها
لغاية لما اتجوزت كان أبويا بيقلق عليا . وأنا ماكنتش متخيل ان فيه أب ممكن يقلق علي راجل بيشتغل من بدري ومتجوز وقرب يخلف، وكان بيتخانق معايه علشان قافل الموبايل ومش عارف يطمن عليا
كنت بستغربه قوي
قد ايه وحش الحساس ده احساس انك مش مقدر حب الآخرين ليك ولا مقدر قلقهم.. أصل معناه كده انك مش بتحبهم قد ما هما بيحبوك
طلعت أنا الغبي
دلوقتي والله لو نمت ع البورش ماحدش هايسأل عني ولا يعبرني بالجزمة القديمة
شفت ناس كتير كانوا أغنيا جدا وأقويا جدا وف لحظة وثانية وقعوا ومافيش فى جيوبهم حق المواصلات
والى بيموت وهو فى عز شبابه
وعاوز بعد كده حد يفكر فى حسني مبارك
كل واحد فيه الى مكفيه
ماحدش هايعمل حاجة غير اتنين مش هاقول عليهم خليهم فى البوست الى جاي
قال يعني
شوفوا
صدام حسين
هشام طلعت مصطفي
من منا يأمن مكر الله
ويا وراث مين يورثك
اوعي تقول خلاص ضحكت لانك أول ما هاتقولها هاتشوف هايحصلك ايه
هو احنا عايشين ليه
هايحصل ايه لما نموت
يا تري الراجل المتشرد المجنون الى شفته النهاردة قصة حياته ايه
مش ممكن يكون كان راجل محترم ومر بموقف صعب ولا حاجة
طب يا تري الناس الى فى دور المسنين وهما فى عمري كده كانوا يتخيلوا انهم يحصلهم كده
هو أنا ممكن يحصلي كده
يا تري مستخبي ايه
طب هو ليه قالوا لو علمتم الغيب لاخترتم الواقع
طب هو ليه ربنا حرم الانتحار .. اكيد نفسك تعرف الاجابة يا جمعة
هو احنا هانورد علي جنة بمناظرنا دي
طب هو ليه ربنا بيرزقنا بالرغم من اننا بنعصاه ... يبقي بيحبنا .. طب بنعمل معاه كده ليه
هو احنا هانعيش فى القبر ازاي .. أو يعني الوقت هايمر علينا ازاي
طب هي ايه سكرات الموت
خايف احب بنتي
أصل أبويا كان بيحبني قوي .. وأنا ماكنتش مقدر حبه وخوفه عليا كده
وانا بقيت أخاف علي نفسي، أصلي بقيت بحب بنتي زيادة عن اللزوم وبقيت أخاف عليها لاتنخبط ولا تقع مني وانا بلاعبها
ماكنتش بخاف كده علي عيال اخواتي
مش متخيل اليوم الى ممكن بنتي فيه تعدي الشارع أو تروح المدرسة لوحديها. . أو المُدرسة تضربها ولا تزعل مع زميلتها
لغاية لما اتجوزت كان أبويا بيقلق عليا . وأنا ماكنتش متخيل ان فيه أب ممكن يقلق علي راجل بيشتغل من بدري ومتجوز وقرب يخلف، وكان بيتخانق معايه علشان قافل الموبايل ومش عارف يطمن عليا
كنت بستغربه قوي
قد ايه وحش الحساس ده احساس انك مش مقدر حب الآخرين ليك ولا مقدر قلقهم.. أصل معناه كده انك مش بتحبهم قد ما هما بيحبوك
طلعت أنا الغبي
دلوقتي والله لو نمت ع البورش ماحدش هايسأل عني ولا يعبرني بالجزمة القديمة
شفت ناس كتير كانوا أغنيا جدا وأقويا جدا وف لحظة وثانية وقعوا ومافيش فى جيوبهم حق المواصلات
والى بيموت وهو فى عز شبابه
وعاوز بعد كده حد يفكر فى حسني مبارك
كل واحد فيه الى مكفيه
ماحدش هايعمل حاجة غير اتنين مش هاقول عليهم خليهم فى البوست الى جاي
قال يعني
أديني ماطولتش يا مفيد :))